یزدفردا: کتاب «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» اثر بتینا بیرکی‌یِر با ترجمه پریسا هاشمی طاهری از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب مصور «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» برای تمام افراد بالای پنج سال مناسب است؛ چه کودکانی که سن جسمی‌شان از پنج سال عبور کرده است و چه آدم‌بزرگ‌هایی که دل‌شان می‌خواهد کتاب کودک بخوانند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: بُن‌بُن عاشق وقت گذراندن با بابابزرگ و مامان‌بزرگ است. رسیدگی به گل‌وگیاه، درست کردن پازل، حل کردن جدول و محبت و علاقه فراوانی که بین‌شان در جریان است، روزهایش را زیبا می‌کند؛ اما یک روز بن‌بن متوجه می‌شود که بابابزرگ دارد همه‌چیز را از یاد می‌برد و کلماتش را گم می‌کند. او تمام تلاشش را می‌کند تا کلماتی را که بابابزرگ این‌طرف و آن‌طرف گم می‌کند، جمع کند و برایش در جعبه‌ای نگه دارد؛ اما هرچه می‌گذرد کلمات بیشتری گم می‌شوند. بن‌بن و مامان‌بزرگ حالا دنبال راه‌های جدیدی برای ارتباط با بابابزرگ هستند تا هم مراقبش باشند و عشق‌شان را به او نشان بدهند و هم نگذارند بابابزرگ احساس تنهایی کند.

 

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

بابابزرگ عاشق بوی قهوه است و مامان‌بزرگ عاشق جدول حل‌کردن. مامان‌بزرگ توضیحات جدول را می‌خواند: «اولین نشانه‌ی بهار. شش حرف است و با گ شروع می‌شود.»

بابابزرگ فوری جواب می‌دهد: «گالانتوس نیوالیس.» اما مامان‌بزرگ جواب را در گوش من گفته: «گل برفی.» من هم حرف به حرف تمیز و مرتب می‌نویسم: «گ ل ب ر ف ی»

 

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» به قلم بتینا بیرکی‌یِر، تصویرگری آنا مارگرت کی‌یر گارد و ترجمه پریسا هاشمی طاهری را در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۹ هزار تومان برای +۵ ساله‌ها منتشر کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا